Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /chroot/home/ballatam/mtzklima.hu/html/modules/mod_novasfh/mod_novasfh.php on line 28 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /chroot/home/ballatam/mtzklima.hu/html/modules/mod_novasfh/helper.php on line 59
Please update your Flash Player to view content.
Strict Standards: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically in /chroot/home/ballatam/mtzklima.hu/html/components/com_phocagallery/router.php on line 38 Strict Standards: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically in /chroot/home/ballatam/mtzklima.hu/html/includes/application.php on line 536 Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /chroot/home/ballatam/mtzklima.hu/html/components/com_phocagallery/router.php on line 38

A járműklíma alapelemei és működése

A kompresszor az elpárologtatótól szívja az alacsony nyomású (0,5-2,5 bár), hideg, gőz halmazállapotú hűtőközeget. Majd összesűríti, megemelve a nyomását (14-22 bár) és hőmérsékletét (50-75C fok), továbbítja a kondenzátor felé.
A kondenzátorban a gőz halmazállapotú hűtőközeg leadja a hőmennyiséget amit szállít, a környező levegőnek a ventilátor segítségével. Ezáltal halmazállapot változáson esik át. Gőz halmazállapotból folyadék halmazállapotba kerül.
A még mindig magas nyomású, de már folyadék halmazállapotú hűtőközeg a szárító-szűrőbe kerül. A szűrő kiválasztja az esetleges szennyeződéseket, ami a kompresszor kopása miatt kerül a rendszerbe, valamint megköti a nedvességet a hűtőközegből. Az expanziós szelephez kerülve, egy szűk keresztmetszetű fúvókán keresztül jut az elpárologtatóba. Nyomáscsökkenés jön létre. Az elpárologtatón átvezetett meleg levegő a hőt átadja a hűtőközegnek, az fölveszi és elpárolog, gőz halmazállapotú lesz.
Az utastérbe pedig visszavezetjük a lehűtött levegőt.
Ez a körfolyamat ismétlődik, amíg az utastér levegője el nem éri a kívánt hőmérsékletet !